Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; sidebar_generator has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/gudhjembyogmindeforening.dk/httpdocs/wp-content/themes/unicon/framework/inc/sidebar-generator.php on line 29 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; widget_contact has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/gudhjembyogmindeforening.dk/httpdocs/wp-content/themes/unicon/framework/inc/widgets/contact.php on line 12 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; widget_flickr has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/gudhjembyogmindeforening.dk/httpdocs/wp-content/themes/unicon/framework/inc/widgets/flickr.php on line 12 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; widget_portfolio has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/gudhjembyogmindeforening.dk/httpdocs/wp-content/themes/unicon/framework/inc/widgets/portfolio.php on line 12 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; widget_sponsor has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/gudhjembyogmindeforening.dk/httpdocs/wp-content/themes/unicon/framework/inc/widgets/sponsor.php on line 12 Fasteudstillinger - Gudhjem By- og Mindeforening

Oluf Høst skiltesamling

Museet store samling af Oluf Høst skitser kan opleves i vestibulen i stationsbygningens stue etagen.

Gudhjembanen

I de tilstødende pakkerum & venteværelse kan man opleve den Bornholske lokalbanes historie

Lokalhistorisk udstilling

Førstesalen i den gamle Stationsbygning er helliget en udstilling af fotos, dokumenter og ting og sager fra Gudhjem i gamle dage. Her er åbent, når der er aktuelle udstillinger i Udstillingshallen.

Model af fiskekutteren NUTID af Listed. Udført af Listed-fiskeren Harding Nielsen.

Søstøvler blev brugt af stort set alle fiskerne. Skafternes længde var en smagssag, men de var – efter hvad der fortælles – det eneste fodtøj, man kunne holde varmen i.

Gudhjems by-tromme [vor tids mail og sms], der stammede fra fæstningen på Christians ø, blev i slutningen af 1880’erne erstattet af ovenstående, som de erhvervsdrivende indkøbte. På fotoet ses Lars Hansen – Tromme-Lars – med den nye bytromme, som han gik rundt i byen med, når der var vigtige nyheder til Gudhjem-boerne.