Fester

Om sommeren holdt afholdsforeningen fest med tombola på Lenseng, der var pyntet med æresport ved vejen op til festpladsen.

Der kunne købes øl, sodavand og kaffe og der kunne købes varmt vand til folk der havde kaffebønner, kande og brød med. Det var en fest, hvor mange deltog og det var en lejlighed til at komme ud og se og tale med andre end de man daglig omgikkes.

Kirketerp gjorde et stort arbejde med at lave det hyggeligt og rart for skovgæsterne. Han lavede en sti til Lens Klint, byggede et udkiks tårn af træ på klinten og en bro over kløften ved stien op til klinten. Lenseng var blevet brugt som fest og samlingsplads gennem mange år.

Efter Kirketerp døde i 1908 blev festpladsen til vores egen skov på Bokul ovenfor Gråmyr. Der var festplads på søndre side af vejen og kaffe og øl udsalg på den modsatte side. Derefter blev Holkadalen lavet til møde og festplads.

Efter Gudhjem Boldklub var startet blev der holdt fester juletræsfest med dans, fastelavnsfest med marskarade, sommerfest samt en sommerudflugt, en heldagstur med hestekøretøj 3-4 charabancer. Kapsejlads med fest bagefter. Dilletant komedie.

I min barndom og tidligste ungdom var der fastelavnsmandag, hvor potten blev slået itu efter pottekongen var antaget, vandrede hele selvskabet op på hotellet med Kagehans i spidsen med sin violin, hvor der blev serveret syp og boller og punch. Også med dans bagefter, men efterhånden som de ældre fiskere faldt fra ophævedes denne tradition.